LAUREACI
LAUREACI KONKURSU
EDYCJA 1
ZAKONNICE
ODCHODZĄ PO CICHU
Oparte na faktach historie bohaterek - byłych zakonnic, stawiają pytania o istotę tożsamości i powołanie, rozumiane zarówno w kontekście sacrum jak i profanum, poprzez służbę Bogu, aż po misję i etos aktora.
REŻYSERIA: Daria Kopiec
SCENARIUSZ: Martyna Lechman
MUZYKA NA ŻYWO: Natalia Czekała
CHOREOGRAFIA: Aneta Jankowska
KOSTIUMY: Patrycja Fitzet
EDYCJA 2
MOJĄ ULICĄ
PŁYNIE RZEKA
Spektakl z muzyką na żywo, oparty na prawdziwych historiach Opolan z czasów powodzi tysiąclecia.
Opowieść o ludzkiej solidarności, przyjaźniach rodzących się w chwilach kryzysu, wspólnych ogniskach na dachach wieżowców i radości z ocalenia najbliższych.
REŻYSERIA: Elżbieta Depta
TEKST: Elżbieta Depta i Adrian Szafrański
SCENOGRAFIA: Agata Andrusyszyn-Chwastek
MUZYKA: Łukasz Maciej Szymborski
CHOREOGRAFIA: Kamil Wawrzuta
EDYCJA 3
CZARNA SKÓRA,
BIAŁE MASKI
Projekt, który wraca do korzeni polskiej czarności. Do ukrytych historii afrykańskich niewolników na polskich dworach w XVII i XVIII wieku i przenosi w czasie do dziś – wolnego od rasizmu i uprzedzeń. Ale czy na pewno takiego wolnego?.
REŻYSERIA: Wiktor Bagiński
SCENARIUSZ: Wiktor Bagiński i Paweł Sablik
DRAMATURGIA: Paweł Sablik
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY: Anna Oramus
MUZYKA: Bartek Prosuł, Karol Kossakowski
CHOREOGRAFIA: Krystyna Lama-Szydłowska
REŻYSERIA ŚWIATŁA: Natan Berkowicz
EDYCJA 4
KULIŚCI
Spektakl, który skupia się na spotkaniu teatru dramatycznego i choreografii współczesnej. W centrum akcji stawia ciało i jego narrację. Zadaje pytanie, jak dostrzegać treści w tym, co fizyczność nam komunikuje.
Kuliści, praktykując uważność i dzieląc się swoją wyobraźnią, wzmacniają kanał porozumienia pomiędzy różnymi narracjami ciała.
CHOREOGRAFIA: Weronika Pelczyńska
DRAMATURGIA: Patrycja Kowańska
KOSTIUMY: Monika Nyckowska
MUZYKA: Natan Kryszk
REŻYSERIA ŚWIATŁA: Joanna Leśnierowska
KONCEPT: praca zespołowa
EDYCJA 5
KORDIAN;
Reżyserka zaprosiła do swojej pracy grupę młodych osób, które wspólnie z aktorami i aktorkami opolskiego teatru szukają odpowiedzi na pytanie, kim jest dziś Kordian, a także — czy romantyczni poeci mogą być punktem odniesienia dla współczesnych nastolatków?
Zastosowany w tytule spektaklu średnik jest ogólnoświatowym znakiem walki z depresją i pretekstem do mówienia o tej chorobie.
REŻYSERIA: Patrycja Wysokińska
DRAMATURGIA: Marianna Cieślak
SCENOGRAFIA: Sebastian Siepietowski
KOSTIUMY: Sandra Stępień
CHOREOGRAFIA: Szymon Dobosik
MUZYKA: Bartek Prosuł
EDYCJA ONLINE
MODELATORNIA ONLINE
Poszukając nowej płaszczyzny do spełnienia statutowej roli teatru, a także mając świadomość w jak ciężkiej sytuacji znalazło się wielu (szczególnie młodych) artystów, ogłosiliśmy otwarty nabór na projekty dookoła hasła „metamorfoza”. Ze względu na specyfikę konkursu i brak dostępu do sceny taeatralnej, szukaliśmy projektów z obszarów identyfikowanych jako video art, video performance, sound art, net art, VR, AR oraz innych form możliwych do zaprezentowania kanałami internetowymi Teatru.
Konkurs Modelatornia ma na celu wsparcie artystów w trudnej chwili pandemii, stwarzając warunki do twórczego zaangażowania się w walkę z ekonomicznymi oraz społecznymi konsekwencjami COVID-19.