ZAKONNICE
ODCHODZĄ
PO CICHU
Oparte na faktach historie bohaterek – byłych zakonnic, stawiają pytania o istotę tożsamości i powołanie, rozumiane zarówno w kontekście sacrum jak i profanum, poprzez służbę Bogu, aż po misję i etos aktora.
REŻYSERIA: Daria Kopiec
SCENARIUSZ: Martyna Lechman
MUZYKA NA ŻYWO: Natalia Czekała
CHOREOGRAFIA: Aneta Jankowska
KOSTIUMY: Patrycja Fitzet




ZAKONNICE
ODCHODZĄ
PO CICHU
Oparte na faktach historie bohaterek – byłych zakonnic, stawiają pytania o istotę tożsamości i powołanie, rozumiane zarówno w kontekście sacrum jak i profanum, poprzez służbę Bogu, aż po misję i etos aktora.
REŻYSERIA: Daria Kopiec
SCENARIUSZ: Martyna Lechman
MUZYKA NA ŻYWO: Natalia Czekała
CHOREOGRAFIA: Aneta Jankowska
KOSTIUMY: Patrycja Fitzet




MODELATORNIA
ONLINE
Nawiązując do tradycji poszukiwań teatralnych prowadzonych przez Jerzego Grotowskiego w Opolu w latach 1959–1964 , patrząc na jego dziedzictwo i pragnąc nowego i świeżego dialogu z publicznością, postanowiliśmy w sposób żywy i niemuzealny ożywić pamięć o eksperymencie Grotowskiego.
Organizując Konkurs, nie odwołujemy się bezpośrednio do estetyki i metod twórczych opracowanych przez Teatr 13 Rzędów i Teatr Laboratorium, choć oczywiście interesują nas inspirowane nimi działania. Chcielibyśmy, by Modelatornia w swoim zamyśle była azylem dla twórców poszukujących nowych języków, form i sposobów nawiązania dialogu z publicznością.
Szukamy ludzi, którzy potrafią spojrzeć z kierunków sztuk wizualnych, sound art-u, muzyki klasycznej, performance art, nowego dramatu, filmu, metody devised, a także wielu innych, aby wyciągnąć z tego spojrzenia wnioski dla sztuki teatralnej. Potrzebujemy do tego młodych artystów, otwartych na dialog, współtworzenie i krytykę, chętnych do poszerzania swoich i naszych horyzontów, wierzących w nieustające odnawianie się własnej metody twórczej. Partnerów w zbrodni zadanej przyzwyczajeniom, skostniałym formom i gnuśności tematów.
Norbert Rakowski
